موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

این وبلاگ به منظور معرفی مؤسسه سحر فیلم و تولیدات آن راه اندازی شده است.
موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

این وبلاگ به منظور معرفی مؤسسه سحر فیلم و تولیدات آن راه اندازی شده است.

هر دو جانسوزند اما این کجا و آن کجا

شاید این اولین باری باشه که پستی می نویسم ٬ بی ارتباط با موسسه سحر فیلم.

ولی وقتی امروز گالری عکسهامو مرور می کردم متوجه این دو عکس شدم که هر کدام را جداگانه ذخیره کرده بودم. فوراْ اونارو کنار هم قرار دادم و مقایسه کردم.

اولی دختر بچه ای رو نشون میده که در افغانستان ٬ از هراس سربازان آمریکایی به مادرش پناه برده. ترس کاملاْ در چشمهای این کودک دیده میشه و از طرفی میشه نوعی امنیت رو در وجودش حس کرد. چون به مادرش پناه برده . مادری که استوار ایستاده و به فکر آینده کودکشه. درسته که پدرش در جنگ کشته شده ولی شاید روزی برسه که بدون ترس زندگی کنه. دخترک غمی بزرگ در دل داره....

                            -                                   

عکس دومی دختر بچه ای آمریکایی رو نشون میده که نوعی دلهره و نا امیدی در چشمانش دیده میشه. با اینحال به پدری پناه آورده که زانوانش زیر بار سنگین جنگ داره خم میشه. پدری که داره میره افغانستان برای کشتن دختر افغانی و مادرش !

دختر آمریکایی دلخوشه به بازیچه ای که دستش گرفته. تا وقتی پدر ٬ فاتح و پیروز از جنگ با هیولاها از اونور دنیا برگرده. اونوقت بازم براش عروسک بخره. دخترک غمی بزرگ در دل داره....

                            -       

دختر افغانی و دختر آمریکایی هر دو غمی بزرگ در دل دارند....

هر دو جانسوزند ٬ اما این کجا و آن کجا....  

تصویربردار سحر فیلم در اتاق عمل

                         -سید شهاب دادگستر

چند روزیست که تصویربردار موسسه سحر فیلم سرگرم تولید یک فیلم صنعتی در مورد بیمارستان خوانسار است. طی روزهای گذشته تصویربرداری از بیمارستان انجام شده و در حال حاضر این فیلم در مرحله تدوین قرار دارد.

این فیلم به سفارش شبکه بهداشت و درمان خوانسار تولید می شود . در این فیلم ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس بیمارستان ، از خیرین و بنیانگذاران آن تقدیرمی شود. تا کنون دستگاههای پزشکی مهم و ارزشمندی توسط خیرین خوانساری جهت تجهیز بیمارستان ، اهدا شده که در این فیلم تمامی انها معرفی می شوند.

                              سید شهاب دادگستر

در فیلم بیمارستان فاطمیه سعی شده که ضمن تقدیر از خیرین ، دیگران نیز تشویق به همکاری و سرمایه گذاری شوند.

با وجود دستگاههای پیشرفته پزشکی در این بیمارستان، متاسفانه هنوز متخصصان و اپراتورهای ثابتی برای آنها در نظر گرفته نشده. امید است که با پخش این فیلم دست اندر کاران  راهکارهای تازه ای برای رفع این مشکل بیندیشند.

 

                             سید شهاب دادگستر

فیلم بیمارستان فاطمیه خوانسار کاریست از سید شهاب دادگستر که تمامی مراحل تصویربرداری و تدوین آنرا به عهده داشته است.

یکسالگی وبلاگ موسسه سحر فیلم در سایت بلاگ اسکای

یکسال پیش در همین روزها( دقیقاْ ۲۵ دیماه ۸۵ ) رسماْ وارد دنیای وبلاگ نویسی شدم.

اون زمان فکر نمی کردم که بتونم اینطوری ادامه بدم. در این یکسال دوستان بسیار خوبی پیدا کردم که هرگز غیر از وبلاگ نویسی نمی تونستم با اونا آشنا بشم. پیشرفتهای کاری بسیار چشمگیری هم داشتم که همه اونها رو مدیون این ارتباطات هستم.

یادمه چند سال پیش که با اینترنت آشنا شدم تا مدتها سرگردان بودم و نمی دونستم چطور میشه از این پدیده قرن استفاده مفید کرد. ولی حالا می تونم افتخار کنم که اینترنت رو مهار کرده ام و دارم از اون استفاده صحیح می کنم. و مهمترین فایده اینترنت برای من ٬ همین دوستان خوبم هستند. امیدوارم بتونم حق مطلب رو ادا کنم و منم برای اونا مفید باشم.

در پایان از همه دوستان خواهشمندم که در یک جمع بندی ٬ بهترین و مفیدترین مطلبی را که در این یکسال نوشته ام معرفی کنند. همچنین با نظرات و انتقادات خودتون به من کمک کنید تا انشاءا... بتونم قدمهای بهتری بردارم.

از همراهی همه دوستانم بی نهایت سپاسگذارم.   

مستند محرم در خوانسار

تصویربرداری مستند محرم در خوانسار همزمان با پایان عزاداریها در دهه اول محرم به پایان رسید.

تصویربرداری این فیلم از دو هفته قبل شروع شده و تا ۳۰ دیماه (یازدهم محرم) ادامه داشت.

                                           سید شهاب دادگستر(پشت صحنه محرم در خوانسار)

این مستند در قالب گزارش از پشت صحنه هیآت و سمبل شناسی کاروانهای عزاداری تهیه شده است.

عوامل تولید مستند محرم در خوانسار که شبانه روز در حسینیه ها و معابر اصلی شهر حضور داشتند عبارتند از:

نویسنده و کارگردان:سید شهرام دادگستر

تصویربردار:سید شهاب دادگستر

دستیار تصویر: محسن انوری

صدابردار:سید یونس دادگستر

تصویربردار پشت صحنه:سید امیر دادگستر           

                                          سید شهرام دادگستر - سید شهاب دادگستر

 با تشکر فراوان از همکاریهای صمیمانه :سید حسن دادگستر - محمدعلی محراب بیگی -خانم احمدی - عماد داودی - خانم کسایی - حمید بنی هاشمی

                            سید شهرام دادگستر - سید شهاب دادگستر

همچنین ضمن قدردانی از همکاری مسئولین محترم شهر ، از همراهی بسیار خوب هیآت حسینی و حجه ابن الحسن نیز کمال تشکر را داریم.

قرار است این فیلم تا قبل از اربعین حسینی تدوین و آماده نمایش گردد.

لازم به ذکر است که در مراحل تصویربرداری این فیلم ، دوست عزیزم محمد علی محراب بیگی همکاری صمیمانه ای با موسسه سحر فیلم داشت که باز هم از ایشان سپاسگذارم.