موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

این وبلاگ به منظور معرفی مؤسسه سحر فیلم و تولیدات آن راه اندازی شده است.
موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

این وبلاگ به منظور معرفی مؤسسه سحر فیلم و تولیدات آن راه اندازی شده است.

یاد یاران ، آری یا نه؟!

چند روز پیش خبری در مورد مستند یاد یاران(۳) در وبلاگ چل چو ، به مدیریت آقای حاجی زکی منتشر شد. 

 در این خبر اشاره شده بود که فیلم مذکور با همکاری موسسه سحر فیلم و به کارگردانی سید شهاب دادگستر در حال تولید می باشد.عده ای از دوستان این سوال برایشان پیش آمده بود که اگر این خبر صحت دارد چرا در وبلاگ موسسه اشاره ای به آن نشده؟ و یا اینکه ، چرا اخبار داغ موسسه در وبلاگ دیگری منتشر می شود؟ 

 ضمن تشکر از حسن توجه این دوستان ، به عرض می رساند که سیاست کاری مدیران موسسه بر این است که تا ۵۰٪ از پروژه ای پیش نرود، خبری در مورد آن منتشر نمی شود.اینکه این خبر در وبلاگ چل چو منتشر شده مربوط به روحیه عجولانه دوست هنرمندمان ، مهدی حاجی زکی می باشد.در حال حاضر این مستند هنوز در مرحله تصویربرداری مقدماتی می باشد و تولید آن به ۵۰٪ نرسیده است. خبرهای تکمیلی به زودی در این وبلاگ منتشر خواهد شد.  

متن خبر ، نقل از وبلاگ چل چو:  

یاد یاران 3 کلید خورد  

امسال نیز همچون سنوات گذشته ، مستند دوست داشتنی یاد یاران که با تنها سه سال از تولدش در دل عاشقان حسینی جای ویژه باز نموده به همت واحد فرهنگی هیات حسینی و همکاری صمیمانه موسسه سحر فیلم به کارگردانی سید شهاب دادگستر کلید خورد . 

 مستند یاد یاران (3) با بهره گیری از تجربیات سنوات گذشته نگاه احساسی به برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) در شهر خوانسار داشته و تلاش می کند یادی نیز از گذشتگان و خلوص و بی ریایی آنها در بر گزاری این مراسم باشکوه داشته باشد . 

 پیش بینی می شود قبل از روز تاسوعا مراحل تدوین این پروژه با تلاش برادران دادگستر و در راس آنها سید شهاب الدین دادگستر به پایان رسیده و آماده توزیع گردد .  

نویسنده و تهیه کنندگی این اثر به یاد ماندنی را این حقیر به عهده خواهم داشت.

پایان تصویربرداری مستند عسل

سرانجام تصویربرداری مستند عسل خوانسار به پایان رسید و وارد مرحله تدوین شد.

  

تصویربرداری این مستند در ۴ لوکیشن متفاوت انجام شد که شامل محوطه باز نگهداری کندوهای عسل ، کارخانه بسته بندی ، استودیو و نماهای داخلی منزل بود.

 

                            

 این پروژه به نویسندگی و کارگردانی سید شهرام دادگستر و با تصویر و تدوین سید شهاب دادگستر در حال تولید می باشد.

        

 

پروژه مذکور یکی از پر هزینه ترین تولیدات موسسه سحر فیلم می باشد که امید است در زمره آثار ماندگار موسسه ثبت شود.      

آن شب که ستاره افتاد

چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته فیلم *آن شب که ستاره افتاد* از شبکه دو سیما به روی آنتن رفت.

  سید یونس دادگستر  سید یونس دادگستر    

نکته قابل توجه در این فیلم حضور و همکاری بازیگران انجمن نمایش خوانسار بود. سید یونس دادگستر نیز که یکی از اعضاء انجمن نمایش بود ،در این فیلم نقش آفرینی کرده است.حضور او هر چند که کوتاه بود، ولی به عنوان اولین بازی وی در یک فیلم تلویزیونی در کارنامه هنریش ثبت شد.

    

سید یونس دادگستر پیش از بازی در این فیلم تجربه اجرای چند نمایش را در گروه نمایش مهر داشت.پس از آن نیز تجربیات دیگری در زمینه بازیگری تئاتر کسب نمود.جدیدترین بازی او در فیلم کوچه های شب می باشد و تجربه تولید فیلم کوتاه تقلب را نیز به عنوان کارگردان داشته است.  

                عزیز هنرآموز

فیلم*آن شب که ستاره افتاد* در حقیقت فرصتی برای هنرمندان انجمن نمایش خوانسار بود تا در کنار پیشکسوتانی همچون عزیز هنرآموز تجربه ای عملی کسب کنند.    

                     

 این فیلم به کارگردانی محمد رمضانی ۵ سال پیش در روستای خشکرود از توابع خوانسار توسط شبکه استانی اصفهان تولید شد.فیلم مذکور طی این چند سال بارها از شبکه های یک و دو سیما به روی آنتن رفته است.