موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

این وبلاگ به منظور معرفی مؤسسه سحر فیلم و تولیدات آن راه اندازی شده است.
موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

این وبلاگ به منظور معرفی مؤسسه سحر فیلم و تولیدات آن راه اندازی شده است.

با اجازه از محضر مهران مدیری

شاید خیلی دیر شده باشد ولی بعد از مدتها وقفه در تماشای سریال پر مخاطب قهوه تلخ، امروز فرصتی دست داد تا قسمت ۲۳ را ببینم. امروز متوجه سوتی بزرگی شدم که در صنعت فیلمسازی تامل برانگیز است.

در این قسمت، وقتی که بولوتوث(مهران مدیری) زندانی می شود، می بینیم که مستشار سابق(ساکن همیشگی زندان) دارای ریشهای بلند و موهای ژولیده است.

زندانی شدن بولوتوث

به وضعیت ریش و موهای ژولیده زندانی دقت کنید

اوج ژولیدگی زندانی

در ادامه ماجرا و در سکانسهای بعدی، زندانی ریشهایش را تراشیده و موهایش را اصلاح کرده. مهران مدیری برای توجیه این اشتباه بازیگر(که حتماْ بدون هماهنگی با او به سلمانی رفته) خطاب به او می گوید: "خوشتیپ شدی زندانی"

خوشتیپ شدی زندانی...

زندانی هم که انگار از این سوال فی البداهه غافلگیر شده فقط می گوید: "چه کنیم" و مدیری یک "بله" معنی دار می گوید.

چه کنیم...

تا اینجای کار شاید مسئله مهمی اتفاق نیفتاده باشد. ولی در آخر داستان می بینیم که بزرگان کاخ مورد غضب شاه قرار گرفته و زندانی می شوند. زندانی هم با همان سر و روی ژولیده قبل از اصلاح کردن در زندان نشسته است!

زندانی دوباره ژولیده شده

در حالیکه از نظر سیر زمانی این وقایع در یک روز اتفاق افتاده و غیر ممکن است که کسی در یک روز(و حتی چند روز اول)  موهایش اینچنین رشد کند.

چهره خندان زندانی ژولیده در آخر داستان

به هر حال نمی توان این سوتی را به گردن مهران مدیری انداخت. چون با شناختی که از ایشان داریم، او کارگردانی دقیق و ریزبین است.همانطور که در متن داستان دیدیم چگونه با هوشیاری و طنازانه قضیه را توجیه کرد. پس می توان این مورد را نتیجه کم کاری منشی صحنه و یا دستیاران ایشان دانست.

جدا از مسئله فوق در این قسمت ، صدابرداریهای مربوط به زندان هم در حد گوش آزاری افت کیفیت دارد.شاید این سکانسها در شرایطی غیر عادی و اضطراری برداشت شده است. همانطور که می توان حدس زد وقفه ای نسبتاْ طولانی در ضبط این قسمت پیش آمده و بازیگر نقش زندانی از این فرصت استفاده کرده و دستی به سر و صورتش کشیده است.

تا ببینیم نظر آقای مدیری چه باشد....

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ق.ظ

معلومه که آدم دقیق ونکته سنجی هستید .

خواهش میکنم.
اینطوری هم که می گید نیستم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد