موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

این وبلاگ به منظور معرفی مؤسسه سحر فیلم و تولیدات آن راه اندازی شده است.
موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

این وبلاگ به منظور معرفی مؤسسه سحر فیلم و تولیدات آن راه اندازی شده است.

به بهانه 20 اسفند

به بهانه ۲۰ اسفند ،‌ سالگرد تولد وبلاگ موسسه سحر فیلم در سایت بلاگفا، و ورود به پنجمین سال فعالیتش دو گزارش آرشیوی را از سالهای اول تولد این موسسه، که در مجله "جوانان امروز" و نشریه "خوانسار امروز" به چاپ رسیده بود بازخوانی می کنیم. 

گزارش اول: "سراب محبت" در خوانسار

... عده ای از جوانان شهرستان خوانسار بدون هیچ امکانات و وسایل و یا داشتن دفتر انجمن سینمای جوان طعم موفقیت را چشیدند. .... این عده از جوانان گروه فیلمسازی را تشکیل دادند و طی جلسات مکرر سرانجام فیلمنامه و مقدمات کار را فراهم آوردند و با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوانسار مراحل اولیه ضبط فیلم را شروع کردند.

... سرانجام طی دو ماه توانستند فیلمی کوتاه با عنوان "سراب محبت" در خصوص مشکلات جوانان با عنوان اعتیاد بسازند و در جشنواره استانی شرکت دهند و به موفقیتی دست پیدا کنند که خودشان نیز باورشان نمی شد. ... در پایان این موفقیت را به دوستان جوانم به ویژه کارگردان این فیلم "شهرام دادگستر" تبریک می گویم و از آنها می خواهم من را هم در شادی خود شریک بدانند.

                                                                               نادر جیگری خبرنگار افتخاری مجله جوانان

(مجله جوانان امروز - دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۰ - شماره ۱۷۰۲)

گزارش دوم: "آخرین کسوف قرن، اولین شروع من"

* خودتان را معرفی کنید و از سوابق و فعالیت های هنریتان بگویید.

- سید شهرام دادگستر، متولد ۵۶ هستم. در حال حاضر دبیر انجمن نمایش، عضو گروه تئاتر سحر، سرپرست گروه فیلمسازی سحر فیلم و سرپرست گروه موسیقی آوانیز می باشم. کارهای هنری را از ده سال پیش با کارها و تئاترهای مدرسه ای شروع کردم و در کنارش مطالعه و تحقیقاتی در زمینه سینما داشتم تا اینکه دو سال گذشته فرصتی پیش آمد که بتوانم مطالعاتم را عملاْ تجربه کنم.

* منظورتان کدام فرصت است؟

- آخرین کسوف قرن که بهانه ای برای شروع کار شد و هدف از این کار به تصویر کشیدن تحولاتی بود که در خوانسار قبل و بعد از کسوف اتفاق افتاده یا در حال انجام گرفتن بود.این فیلم در حقیقت گزارش مستندی همراه با نشان دادن استعدادهای طبیعی و توریستی خوانسار بود.

* آیا این فیلم تولید شد؟

- متاسفانه به دلیل نبود امکانات بنا به مشکلاتی کار تولید فیلم یک سال متوقف شد اما در سال ۷۹ فیلم کوتاه داستانی تحت عنوان "سراب محبت" جهت شرکت در یک همایش استانی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد ساختیم که به عنوان فیلم برگزیده در استان انتخاب شد.

* و کار جدیدتان؟

- محرم امسال یک کار تحقیقی شروع کردیم به عنوان پیش زمینه ای برای یک فیلم جامع و کامل از محرم خوانسار. تولید فیلم کسوف را هم دوباره شروع کردیم.

* چه محدودیت هایی در روند کار شما موجود است؟

- دوربین نداریم. اکثر کارهایمان با دوربین های این و آن است. مشکل دیگر تدوین فیلم است. به عنوان مثال تدوین فیلم "سراب محبت" بویژه صداگذاری آن خیلی ساده و ابتدایی بود. ما این فیلم را با زحمت فراوان ساختیم. فعلاْ ما پیگیر تاسیس انجمن فیلم سازان هستیم تا انشا ا... بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم.

* در پایان صحبتی ندارید؟

- از شما و نیز اداره ارشاد و فرمانداری خوانسار و ... که پشتوانه و کمک و مشوق ما بودند بسیار تشکر می کنم.

                                                                           خسرو دهاقین سردبیر نشریه خوانسار امروز

(نشریه خوانسار امروز - دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۰ - شماره ۵)

مستند "مومد حسن(ع)" سوم شد

فیلم مستند "مومد حسن(ع)" در اولین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری "وقف، چشمه همیشه جاری" مقام سوم را کسب نمود.

شظط.jpg

 این فیلم که به کارگردانی سید شهاب دادگستر و در موسسه سحر فیلم تهیه شده است، با شرکت در مرحله اول جشنواره فوق که در سطح استان برگزار شد و احراز رتبه سوم، ضمن کسب لوح تقدیر و جایزه هیئت داوران موفق به راهیابی به مرحله کشوری نیز شد.

 

اولین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری "وقف، چشمه همیشه جاری" توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در زمستان 89 برگزار شد.

خبر مرتبط: خبرگزاری ایمنا

پنجره امید منتشر شد

به همت روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری خوانسار اولین مجموعه تصویری عملکردی شورای اسلامی شهر و شهرداری خوانسار با عنوان «پنجره امید» منتشر شد.

در این مجموعه که به عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری  خوانسار از گذشته تا به امروز به ویژه پس از سیل سال ۶۶ می پردازد، تلاش شده به گوشه هایی از اقدامات انجام شده در شهر و ایجاد روحیه امیدواری به شهروندان با نشان دادن تصویری از آینده ای نزدیک در خوانسار بپردازد.

Image

«پنجره امید» در یک سی دی یک ساعته به تیراژ ۲۰۰۰ نسخه توسط موسسه فیلمسازی سحر فیلم و با کارگردانی و تصویربرداری سید شهاب دادگستر تهیه شده است.
علاقمندان به دریافت این مجموعه می توانند به روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری مراجعه و یا با درج آدرس دقیق و شماره تلفن خود در این قسمت از طریق پیک یا پست نسبت به تهیه آن به صورت رایگان اقدام نمایند.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر خوانسار