موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

این وبلاگ به منظور معرفی مؤسسه سحر فیلم و تولیدات آن راه اندازی شده است.
موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

این وبلاگ به منظور معرفی مؤسسه سحر فیلم و تولیدات آن راه اندازی شده است.

از دفتر سینما تا موسسه سینمایی(1)

از وقتی خودمو شناختم شیفته تلویزیون و فیلم بودم. در دوران کودکی سعی می کردم بعد از تماشای هر فیلم یا کارتونی، آنرا با اسباب بازیهایم بازسازی کنم. گاهی مجبور می شدم شخصیت مورد نظرم را نقاشی کرده و یا عکس آنرا از کتابها و مجلات جدا کنم. بعد مثل برنامه های کودک تلویزیون آن سالها(سالهای جنگ)، عکسها را به حرکت وا می داشتم و داستانی را اجرا می کردم. تا اواخر دوره ابتدایی انبوهی از عکسهای بریده شده رنگارنگ جمع کرده بودم و با نظم خاصی آنها را بایگانی می کردم.

دهه ۷۰ که سالهای نوجوانی را سپری می کردم ، چنان شیفته سینما و دنیای تصویر شده بودم که از هر فرصتی برای ابراز علاقه استفاده می کردم. آن سالها که در شهر ما سینما وجود نداشت(البته الآن هم ندارد!)، من و امثال من برای پیگیری اخبار جدید سینما فقط به روزنامه های سیاه و سفید و یا مجله های تاریخ گذشته دسترسی داشتیم. البته تلویزیون هم تنها منبع به روز محسوب می شد که با وجود سن کم برنامه "هنر هفتم" آن را تا نیمه های شب با دقت دنبال می کردم.  

به هر حال در نوع خود (با توجه به سن و سال کم و محدودیتها و محرومیتهای آن سالها) دست به کار شدم و دفتری سینمایی تهیه کردم. دفتری که می توان آن را مجله ای دستنویس به حساب آورد که در دو شماره تهیه شد.

 

اولین شماره مجله در تاریخ ۱۳/۴/۱۳۷۰ تدوین شد

مطالب این مجله شامل پوستر فیلمهای در حال اکران بود که از روزنامه ها جدا می کردم. در کنار هر پوستر هم نقد و برداشت ذهنی کوتاهی از آن فیلم می نوشتم. 

 

ادامه دارد...