موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

این وبلاگ به منظور معرفی مؤسسه سحر فیلم و تولیدات آن راه اندازی شده است.
موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

موسسه فیلمسا زی سحر فیلم

این وبلاگ به منظور معرفی مؤسسه سحر فیلم و تولیدات آن راه اندازی شده است.

از جلال الدین چه خبر؟

خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «جلال‌الدین» با محوریت زندگی مولانا از حضور امین تارخ و رضا کیانیان در نقش‌های مولانا و شمس خبر داد.
 
 مهدی همایونفر درباره این سریال گفت: «مجموعه تلویزیونی «جلال‌الدین» با محوریت داستان زندگی مولانا مراحل تولید خود را سپری می‌کند.»


وی ادامه داد: «این سریال 18 قسمتی از سه فاز کودکی، جوانی و میانسالی و پیری تشکیل شده که تا به حال فاز اول آن به کارگردانی شهرام اسدی ساخته شده و تولید فازهای دوم و سوم به دلیل مشکلات مالی فعلا متوقف است.»

همایونفر اظهار کرد: «در فاز اول که حدود 6 الی 7 قسمت سریال را تشکیل داده، فقط به دوره کودکی مولانا توجه داشته‌ایم و علی دهکردی، شبنم مقدمی، گیتی نصیریان و... در آن ایفای نقش کرده‌اند. ضمن اینکه نقش کودکی این شخصیت را هم محمدجواد جعفرپور ایفا کرده است و در حال حاضر مراحل تدوین را سپری می‌کند.»


وی درباره بازیگران نقش مولانا و شمس تبریزی نیز گفت: «فعلا که ساخت سریال به دلیل مشکلات مالی متوقف است. سازمان صداوسیما نیز عنوان کرده است که تصمیم دارد فازهای بعدی را با دو کارگردان دیگر کار کند؛ اما تا به حال حضور رضا کیانیان برای ایفای نقش شمس قطعی شده و با امین تارخ برای ایفای نقش مولانا صحبت شده است.

اگر تصمیم بر ساخت فازهای دو و سه به کارگردانی شهرام اسدی گرفته شود، همین دو بزرگوار نقش‌ها را ایفا خواهند کرد؛ اما اگر کارگردان عوض شود، احتمال دارد حضور آقای تارخ بنا بر نظر کارگردان منتفی شود و از یک نابازیگر برای ایفای نقش مولانا استفاده شود.»


وی درباره آغاز ساخت فازهای دوم و سوم سریال «جلال‌الدین» نیز عنوان داشت: «ما فقط منتظر تامین بودجه هستیم و امیدوارم مشکل سریال به زودی حل شود، چون ترکیه درباره مولانا بسیار مدعی و مصمم است و ما علاقه‌ای نداریم که به علت تعلل‌مان این شخصیت را متعلق به خود کنند و بنا بر علاقه خودشان درباره آن سریال بسازند.»